Sök

Grundskola – lättläst

Grundskolan är tio år.

Barn i Sverige börjar skolan
det år de fyller sex år.
Första året kallas förskoleklass.
Sedan fortsätter grundskolan
med årskurs 1 till 9.

Före och efter skoldagen
kan barnet vara på fritids.
Fritids är för barn mellan 6 och 12 år.

Det finns 35 grundskolor på Gotland.
Av de hör 31 till Region Gotland.
De andra är friskolor
som ägs av företag eller föreningar.

Om du vill att ditt barn ska gå i en friskola
måste du prata direkt med skolan.
De har egna köer.

Kontakta Region Gotland

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt

Sidinformation

Senast uppdaterad:
2 februari 2024

Sidfot

Sidfot logga

Kontakta Region Gotland

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  Stängt