På gång inom Stark socken

22 maj 2024 - Ansök om Leader Gutemedel

Det finns nu möjlighet att ansöka om Leader Gutemedel för miniprojekt "Beredskap i bygden".

Kort om projektet:

Syftet med detta stöd är att bidra till ökad lokal beredskap på Gotlands landsbygder. Stödet riktar sig till ideella föreningar på öns landsbygder, som till exempel bygdegårdsföreningar, hembygdsföreningar och liknande. En projektägare får söka detta stöd till endast ett projekt.

Läs mer och sök miniprojektet direkt via vår hemsida:

20 maj 2024- Digitalt möte om Stark socken

Den 23 maj klockan 18.00 - 19.00 kommer ett digitalt vwebbinarium att genomföras för socknar som är intresserade att vara med i Stark scken. Anmäl dig via e-post starksocken@gotland.se för att få en länk till webbinariet.

17 maj 2024 - Socknar fortsätter anmäla sitt intresse

Många intresserade socknar önskar för mer information om arbetet med Stark socken. Under våren besöker vi de socknar som önskar Hör av er via e-post starksocken@gotland.se om ni önskar boka ett besök.

13 maj 2024 - Stort intresse för Stark socken

Det är ett stort intresse för att delta i arbetet med Stark socken, vilket är mycket glädjande. Just nu har 10 socknar som anmält sig och fler är på gång.

Kontakta Region Gotland

Region Gotlands kundtjänst

Vi svarar på frågor om vår service och verksamheter, hör av dig till oss på telefon eller e-post.

Öppettider idag:  07.00 – 17.00

Sidinformation